Rebranding

Volvo Ocean Race
finish The Hague 2018

Introduction
Hoe branden we een sportevenement dat heel de wereld over is geweest?

Gemeente Den Haag en Volvo Ocean Race, een jaarlijkse zeilboten race tussen nationaliteiten van over de hele wereld. In 2018 heeft deze legendarische race na 46.000 zenuwslopende zeemijlen als ‘Ultimate Destination’ de thuishaven van Studio Piraat; Finish The Hague.

Wij waren, als Haags strategisch branding bureau, gevraagd om mee te doen aan een pitch voor de visuele identiteit van dit unieke evenement. De vraag was om een herkenbare stijl te ontwikkelen en deze door te voeren in alle uitingen, waaronder een website. De pitch wonnen we, met een schitterend traject als gevolg. De deelnemende schepen die uiteindelijk in het 200-jarige Scheveningen aanleggen zijn binnen het creatieve concept als uitgangspunt genomen.

Read more
Manon Kleijwegt
DDInnovations

“Iedereen verdient het om ergonomisch te werken. Of je nu een klein of groot bedrijf hebt. Waarom aanschaffen als we ook kunnen delen? Deze gedachte hebben Studio Piraat en alle andere betrokken partijen tot in de puntjes bewaakt in alles wat gecreĂ«erd is. Wij zijn er erg trots op!”

Partners
Photography:  Michael Fischer

See our next case: Invictus Games

// Smooth Scroll