Bekijk
Een foto van een man aan het werk met hier overheen geplaatst het logo van Technolution ontworpen door Studio Piraat.
Een foto van een man aan het werk met hier overheen geplaatst het logo van Technolution ontworpen door Studio Piraat.

Technolution

Redefining solutions

Hoe breng je de technische én menselijke kant van een bedrijf samen? Voor Technolution is dat geen theoretische vraag, maar dagelijkse praktijk. Ze ontwikkelen High-End technologische oplossingen, altijd met een menselijke aanpak. Maar terwijl hun werk en aanpak duidelijk die balans laten zien, deed hun visuele identiteit dat nog niet. Daar moest verandering in komen.

Diensten:
Merkstrategie
Ontwerp
Het logo van Technolution ontworpen door Studio Piraat.
Hoe de T in het logo van Technolution tot stand is gekomen.

De kans

Wie is Technolution?

Technolution staat bekend om zijn diepgaande technische expertise en op maat gemaakte oplossingen. Ze combineren strategisch inzicht met technische kennis en werken samen met klanten om robuuste en toekomstbestendige systemen te ontwikkelen. De uitstraling van het merk moest ook toekomstbestendig worden.

Twee posters in de stijl van Technolution ontworpen door Studio Piraat.

De strategie

Een strategie hoeft niet ingewikkeld

Geen eindeloze brainstorms, de strategie voor de rebranding was helder: zorgen voor balans. De nieuwe identiteit moest laten zien waar Technolution voor staat: innovatieve technologie, op maat gemaakte oplossingen en een mensgerichte aanpak. Onderbouwd met een stukje theorie en daar stond de basis: eenvoudig, effectief en herkenbaar.

Wat we deden:
Merkbelofte
Merkessentie
Rebranding
Verbale identiteit
Twee visitekaartjes van Technolution ontworpen door Studio Piraat.
Een grafische uiting gecombineerd met fotografie van Technolution ontworpen door Studio Piraat.

De visuele identiteit

Herkenbaar in elke dimensie

Het nieuwe logo is strak en krachtig, maar biedt tegelijkertijd volop ruimte voor variatie. De ‘T’ van Technolution is opgebouwd uit drie geometrische vormen, wat een solide basis creëert met eindeloze mogelijkheden.

Het kleurenpalet speelt hierop in: zwart als stevige fundering, aangevuld met een fel maar warm geel voor energie en herkenbaarheid. Waar het logo de technische kant benadrukt, brengt het woordmerk juist een menselijk element. De subtiele contrasten in diktes, rondingen en hoeken zorgen voor een speelse, digitale uitstraling.

Wat we deden:
Animatie
Beeldconcept
Campagne-identiteit
Huisstijlhandboek
Huisstijlmiddelen
Illustratie
Infographic
Logo
Magazines
Merkpaspoort
Signing
Visuele merkidentiteit
Verschillende pagina's uit het huisstijlhandboek van Technolution ontworpen door Studio Piraat.
Een illustratie van een PrimeCross FD60 door Studio Piraat.
Een illustratie van een PrimeLink 4010 door Studio Piraat.
Een illustratie van een Primediode 3010 door Studio Piraat.
Een illustratie van een PrimeCross FV40 door Studio Piraat.
Een illustratie van een PrimeProxy door Studio Piraat.
Flyers in de stijl van Technolution ontworpen door Studio Piraat.
Een beursstand van Technolution ontworpen door Studio Piraat.
Een foto van een satelliet met het logo van Technolution in de linker bovenhoek.
Twee flyers van Technolution ontworpen door Studio Piraat.
Een naamkaartje van Technolution ontworpen door Studio Piraat.
Een illustratie van verschillende lagen van Technolution ontworpen door Studio Piraat.
Een ingezoomde foto van een illustratie van verschillende lagen van Technolution ontworpen door Studio Piraat.
De kaft en het binnenwerk van een brochure van Technolution ontworpen door Studio Piraat.