Bekijk
Het logo van WeFurn ontworpen door Studio Piraat op een wiel van een bureaustoel.
Het logo van WeFurn ontworpen door Studio Piraat op een wiel van een bureaustoel.

WeFurn

WeFurn, You Work

In de nu dynamische wereld van werkplekken en kantooroplossingen is WeFurn een visionaire startup die de normen en verwachtingen opnieuw heeft gedefinieerd. Waar een afwisseling tussen thuiswerken en op kantoor werken plaatsvindt. Biedt WeFurn dezelfde flexibiliteit met een nieuwe service die duurzaamheid en ergonomie prioriteit geeft bij jouw nieuwe werkplek.

Diensten:
Merkstrategie
Ontwerp
Een bureaustoel van WeFurn.
Een bureau van WeFurn.

De kans

Wie is WeFurn?

WeFurn is een startup die duurzame en ergonomische werkplekken biedt tegen een vast en betaalbaar maandelijks tarief. De naam WeFurn staat voor "We furniture your office" en de korte slogan "WeFurn, You Work" dient als een merkbelofte. De uitdaging aan ons was om een unieke merkidentiteit te creëren die de principes van duurzaamheid en circulaire economie omarmt.

Fotografie: Mark David

Een bureau en stoel van WeFurn.
Het logo van WeFurn ontworpen door Studio Piraat.

De strategie

Branding in Circulaire Stijl

De branding is gecentreerd rond het kernconcept van een zorgeloze service, dit komt erg naar voren in de diensten en service van WeFurn. Dit concept is verder uitgewerkt met inspiratie vanuit de deeleconomie. Een trend binnen de circulaire economie waarbij hulpbronnen worden behouden door ze tijdelijk te gebruiken in plaats van langdurig te bezitten. Om het idee van circulaire economie te versterken in de branding is er een strategische keuze gemaakt om alle marketingmaterialen te produceren met materiaal van FSC voorziene certificering, een bewust bewijs van duurzaamheid. Dit is o.a. werkelijkheid geworden door het gebruik van olifantsgras papier, dat groeit naast Schiphol om zo veel mogelijk CO2 op te nemen, om een compleet merkpaspoort te creëren.

Wat we deden:
Branding
Merkbelofte
Merkessentie
Merkpositionering
Verbale identiteit
Een brochure van WeFurn ontworpen door Studio Piraat.

De visuele identiteit

Een identiteit die op rolletjes loopt

Het logo heeft een ‘W’ dat lijkt op een rollend bureaustoelwiel. Dit staat symbool voor de circulaire economie en is een knipoog naar de flexibiliteit van de diensten van WeFurn. De branding en het concept van WeFurn zijn verwerkt in alle benodigde materialen voor het starten van een bedrijf, waaronder visitekaartjes, brochures, briefpapier, website, animaties en al het andere marketingmateriaal. Het resultaat is een identiteit die van begin tot eind op rolletjes loopt.

Wat we deden:
Animatie
Beeldconcept
Huisstijlhandboek
Huisstijlmiddelen
Logo
Merkpaspoort
Visuele merkidentiteit
Een bureaustoel van WeFurn.
Een brochure van WeFurn ontworpen door Studio Piraat.
Een banner van WeFurn ontworpen door Studio Piraat.
Een brochure van WeFurn ontworpen door Studio Piraat.
Een detailfoto van een bureau van WeFurn.
Een brochure van WeFurn ontworpen door Studio Piraat.
Bureauwielen en brochures van WeFurn ontworpen door Studio Piraat.