In de nu dynamische wereld van werkplekken en kantooroplossingen is WeFurn een visionaire startup die de normen en verwachtingen opnieuw heeft gedefinieerd. Waar een afwisseling tussen thuiswerken en op kantoor werken plaatsvindt. Biedt WeFurn dezelfde flexibiliteit met een nieuwe service die duurzaamheid en ergonomie prioriteit geeft bij jouw nieuwe werkplek.


WeFurn is een startup die duurzame en ergonomische werkplekken biedt tegen een vast en betaalbaar maandelijks tarief. De naam WeFurn staat voor "We furniture your office" en de korte slogan "WeFurn, You Work" dient als een merkbelofte. De uitdaging aan ons was om een unieke merkidentiteit te creëren die de principes van duurzaamheid en circulaire economie omarmt.
Fotografie: Mark David


De branding is gecentreerd rond het kernconcept van een zorgeloze service, dit komt erg naar voren in de diensten en service van WeFurn. Dit concept is verder uitgewerkt met inspiratie vanuit de deeleconomie. Een trend binnen de circulaire economie waarbij hulpbronnen worden behouden door ze tijdelijk te gebruiken in plaats van langdurig te bezitten. Om het idee van circulaire economie te versterken in de branding is er een strategische keuze gemaakt om alle marketingmaterialen te produceren met materiaal van FSC voorziene certificering, een bewust bewijs van duurzaamheid. Dit is o.a. werkelijkheid geworden door het gebruik van olifantsgras papier, dat groeit naast Schiphol om zo veel mogelijk CO2 op te nemen, om een compleet merkpaspoort te creëren.

Het logo heeft een ‘W’ dat lijkt op een rollend bureaustoelwiel. Dit staat symbool voor de circulaire economie en is een knipoog naar de flexibiliteit van de diensten van WeFurn. De branding en het concept van WeFurn zijn verwerkt in alle benodigde materialen voor het starten van een bedrijf, waaronder visitekaartjes, brochures, briefpapier, website, animaties en al het andere marketingmateriaal. Het resultaat is een identiteit die van begin tot eind op rolletjes loopt.






